Tuesday 18 June 2019

OPEN HOUSE


OPEN HOUSE RAYA SIME DARBY – MITC MELAKA

14/6/19-Jumaat 

Assalammualaikum dan selamat sejahtera. Kembali lagi dalam entry saya kali ini. Saya nak guna ayat sms boleh ye? Malas pulak nak tulis ayat baku. Okay entry kali ini mengenai open house anjuran sime darby. Macam biasa ayah dan mama saya bekerja di sime darby. Cuma tempat berbeza. Mama saya di Melaka dan ayah saya di Negeri Sembilan. Kali ini, ayah saya tidak dapat hadir jadi saya dan mama saya hadir serta meyiapkan persiapan open house.

Seawal pukul 11:00 pagi kami sudah bersiap-siap menuju ke Mitc. Mama saya ambil saya dari rumah lalu ke Mitc. Jam menunjukkan pukul 12:30 tengah hari, kami masuk menujuk ke arah dewan yang diadakan open house. Saya ditugaskan menjaga duit raya daripada pihak Sime Darby. Mama saya dan team office menyediakan tempat-tempat assistant, manager, HR, artis dan tempat kami jua mengikut perancangan semua pihak. Pada jam 1:30 petang kami bersiap-siap di bilik persalinan. Keadaan bilik persalinan amat kondusif dan cantik. Sebelum kami bersiap-siap, kami juga menyediakan goodies bag yang berisi bahulu bunga pecah 8 dan dodol pelbagai perisa. Keaadaan yang kondusif, dapat membantu bersiap dengan tenang dan selamat.😊


Sementara menunggu team Mama bersiap, kita selfie dulu😎

Pada jam 2:00 petang, saya duduk tempat yang disediakan. Mengikut perancangan yang ditetapkan, team office dan saya perlu duduk bersama artis yang dijemput. Saya jadi tunggul di tempat duduk kerana mama dan team office membuat tugasan mereka seperti menjemput tetamu, mengiringi tetamu, menyusun hadiah cabutan bertuah, memberi arahan kepada PA system dan memberitahu perancangan majlis kepada pengacara iaitu Along Spring tak silap. Bila masa aku buat karangan ini! Cish! Haha..πŸ˜„

Ketika menunggu tetamu hadir, saya sambil itu menyelongkah Instagram supaya keadaan tidak kekok.πŸ˜… Beg berisi duit raya bukanlah ringan. Nak juga Farizza ini kehulur kehilir bawak beg tu buat apa kan. 😏So kita duduk je. Jam 4:00 petang tetamu mula hadir, kerusi yang disediakan sudah penuh diduduki oleh tetamu. Suasana riang kedengaran apabila kanak-kanak beratur mengambil ice cream. Ketika ini, saya sebenarnya kalau nak ikutkan saya tak boleh makan apa-apa. Nak tahu sebab apa? Sebab gusi saya bengkak angkara mata ikan. Paling best mata ikan itu ada betul-betul hujung gigi belah kanan. Bila makan, gigi atas gigi taring. Auch! Tak terkata.😭 Makan belah kiri pun belum tentu boleh..  Habis tu makan macam mana? Telan.. Haha..

Majlis bermula pada jam 5:30 petang, VVIP mula masuk ke dalam dewan Mitc itu dan diiringi oleh assistant serta team office mama. Okay, saya tak bosan mama saya ada disebelah. Hihihiks.. Kami mendengar sepatah dua sebelum menjamu selera. Ketika menjamu selera kami menyaksikan persembahan tarian. Disini saya kongsikan gambar makanan yang sedia terletak di meja. Walaupun saya hanya telan sahaja, saya dapat rasa nasi hujan panas dan ayam rendang sangat enak. Mama saya juga suka sangat dengan hidangan laksa lemak nyonya yang disediakan oleh pihak Mitc. Mama saya sampaikan balik dia buat laksa lemak nyonya. Tidak mengapa hari itu saya tidak dapat makan. Saya dapat makan akhirnya dan mama beritahu saya rasanya seperti di open house hari itu. Gembira saya. Hahaha..

Dap.. dap.. SedapπŸ˜‹


Selepas saya makan nasi hujan panas itu, saya terus fokus kepada artis yang dijemput. Mana tidak sengsara nak makan terpaksa minum air bandung yang disediakan sahaja. Sedih betul hidup ketika itu. Jika tidak, pasti Farizza makan macam bela saka. Saya terus fokus kepada penyanyi  dan semestinya saya tidak tahu siapa artis yang dijemput. Mereka cuma memberitahu sediakan 3 kerusi kosong. Baik, saya mendengar arahan. Saya kongsikan gambar bersama artis Aqmal, Siti Noriana dan Emma. Apabila duduk semeja tak akan buat tunggul kut. Tidak kesah artis itu popular atau tidak tetap Farizza ambil gambar. Mula-mula, ada rasa malu juga. Kita bukan turun stage malam-malam minggu macam kawan kita itu.. Siap bergambar dengan artis pujaan. Kita tengok dari jauh je, tengok dari ig. Maklum, Farizza 24h with family, study n herself!. Friend? Rindu gila dengan diorang, apa boleh buat ws je lah kan.. Apa pun suara diorang memang merdu, lunak dan tak ada cacat cela pun. So good job!πŸ˜‰πŸ˜ŠπŸ˜˜




Farizza kongsi ig mereka so kalau nak tengok-tengok click je nama ni ➜ Aqmal , Sitinoriana dan Emma


Jam berdetik dengan laju, jam menunjukkan pukul 7:30 malam, majlis open house bersurai. Team mama dan bos mengambil gambar bersama-sama. Farizza? Mengambil barang di bilik persalinan. Bila muncul di sesi gambar, mereka pula masuk bilik persalinan. Farizza? Jaga beg kawan-kawan mama. Gelak lah tu. Siapa gelak berdosa. Haha.. Gurau je. Rileks lah. Okay after that, balik PD berjumpa ayah.Penat..πŸ˜ͺ
.
.
The end!πŸ™†

No comments:

Post a Comment