Tuesday 11 August 2020

FLONERCH (REVIEW CASING PHONE)

 

Assalammualaikum dan hai semua. Hari ini Farizza nak cerita apa ya?.

Baiklah, Farizza hari nak share feedback custom name Casing Phone. Sorry juga tak masuk dalam list entry sebelum ini sebab Flonerch mengeluarkan casing phone for final batch. Kebetulan my model ada bila last batch. Harga casing sangat berpatutan iaitu 3 RM100 include pos. Farizza beli 3pcs tetapi Farizza share dengan my oldest sister iaitu sis Farhana a.k.a sis Nana. Farizza beli 2 casing phone dan sis Nana beli satu casing phone. Almost one month one weeks nak tunggu casing phone dapat. Tarikh tutup order hari itu 30/6/2020 dan Farizza dapat 11/08/2020.

Farizza sangat berpuas hati sebab size dia muat dengan phone Farizza iaitu OPPA A9 2020. Kita pakai phone murah-murah je awak. Farizza ada lah teringin nak guna iphone tapi rasa teringin nak guna Huawei. Sebelum Farizza beli OPPO A9 2020, memang nak sangat guna Huawei tapi kakak menghalang, so pasrah guna OPPO. Maybe one day, Farizza guna Huawei bila dah bekerja ke. In Sha Allah.

Tak akan Farizza berpuas hati dengan size casing sepadan dengan model phone je kan? Farizza puas hati dengan material casing iaitu Matte. Material Matte tak kasar dan tak licin. Dia bukan jenis berkilat. So kalau pegang tu tak adalah cepat jatuh dan tak ada kesan shining. Farizza memang tak suka shining sebab sakit mata dan rasa over bila pakai shining shining.

Ini juga salah satu feedback, mungkin customer lain tak heran sangat sebab bukan term bila buat pembelian dapat gift. Baiklah, terima kasih pihak Flonerch kerana memberi sedikit gift iaitu paloraid Thousand Love dan Gift Voucher RM5 OFF.  Farizza not sure, Flonerch akan keluarkan balik tidak casing phone custom name. Tapi Farizza nak bagi feedback dekat blog supaya suatu hari nanti misalnya Flonerch keluarkan casing phone korang boleh lah check out blog Farizza. Boleh bezakan harga, design dan jenis casing.

Farizza kenal Flonerch dah lama. Sejak dia build Instagram first sekali, waktu itu 1 January 2019 kut. Waktu itu Farizza tertarik dengan Planner Flonerch yang boleh custom name dan harganya RM99. Apabila pertengahan bulan harga dah jadi separuh tau. Bukan Farizza berkenan dengan planner sahaja tetapi berkenan juga dengan TRAVELLE MUG. Farizza penggemar minum coffee Starbuck jadi Farizza memang teringin nak beli tapi tak kesampaian sebab nak guna duit untuk study. Kebetulan casing phone ini keluar waktu dah nak final sem 2. Jadi, baki duit Farizza study online Farizza gunakan untuk beli casing. Alhamdulillah baki duit kini tenat! Sebab plan dengan kawan bercuti. So stay tuned nanti Farizza uptade percutian. Uptade pertengahan bulan September tau!. Jadi, jangan lupa tunggu entry yang akan datang.

Mungkin ada yang tanya kenapa Farizza tak cari sendiri dekat kedai telefon? Farizza cari awak, tapi casing phone jenis plain yang ada dan design lelaki sahaja. Tak akan Farizza nak guna design lelaki, kasar nau!. Shopee dengan Lazada design dia tak menarik hati Farizza. Senang cerita tak cair di hati Farizza. Kalau yang faham Farizza jenis macam mana, maybe korang akan faham yang sebenarnya Farizza suka jenis custom name. Tengok entry sebelum ini banyak hint apa yang Farizza suka. Senang cerita, bahagian tepi tekan bulan August ada entry sebelum ini dan click untuk baca.

Flonerch ada keluarkan Hair and Body Fragrance Mist dan juga Flonerch   keluarkan balik Le Gateaway Bag yang mana korang boleh custom nama dekat beg itu. Especially, design beg ini sesuai untuk orang yang kuat pergi shopping, ibu muda, dan mak-mak. Design beg cantik dan nampak class bila pakai ketika pergi beli grocery. Jadi jangan lupa dapatkan Body Mist dan beg Flonerch .

Farizza beli through HQ terus ke? Tak, Farizza beli through dropship @flonerch_shaf (click),  nama ds iaitu Sharifah. Thank you, Sharifah because awak selalu uptade about my casing phone so guys boleh what’s app Sharifah 0138912126. Jadi, korang boleh je what’s app sis Sharifah.  Sis Sharifah totally friendly, sangat senang jawap soalan Farizza. Yelahkan, barang pre order biasa 14 days tapi bila dah lebih kita rasa tertipu jadi sekarang korang tak perlu takut lagi bila beli dengan sis Sharifah.

Maybe ada yang tak sabar tunggu HQ balas, boleh guna nombor ini untuk korang deal ataupun boleh je click link @ kat atas tu, nampak bio ada link whatsapp tekan dan terus berurusan dengan sis Sharifah. Pada awalnya memang Farizza try awal bulan June tapi tak ada design Farizza, tiba-tiba sis Sharifah ini chat Farizza akhir bulan June yang mengatakan model dah ada, terus Farizza deal dengan dia.

Farizza nak share gambar dekat bawah. Lawa kan?


Ada 4 design tapi Farizza beli 3 je sebab promo tu 3 pcs RM100 include pos.


Suka dengan design yang ini!. Btw Thank you yang pilihkan design dua-dua ini. Masa beli serius confius which one but thank you lah Mr. A sebab tolong pilihkan. 


Casing phone yang kat tengah itu kakak sulung kita punya. Model casing ialah OPPO A3S.


Guna filter Instagram je buat video ni.


No comments:

Post a Comment